Prečo vás ľudia nemajú radi? Týchto 5 zvykov to vysvetľuje

Charizmatický muž vedie rozhovor v skupine v neformálnom prostredí
Charizmatické správanie často začína pri bežných rozhovoroch – úsmev a reč tela spravia veľa. Foto: shutterstock/fizkes

Stáva sa vám, že sa snažíte zapadnúť, no ľudia s vami akosi nechcú tráviť čas? Podľa Charlieho Houperta, svetovo uznávaného experta na charizmu a komunikáciu, za to často môžu nenápadné zvyky, ktoré ostatných od vás nevedomky odrádzajú. Dobrou správou je, že sa ich dá ľahko zbaviť.

Charizmatický muž vedie rozhovor v skupine v neformálnom prostredí
Charizmatické správanie často začína pri bežných rozhovoroch – úsmev a reč tela spravia veľa.
Foto: shutterstock/fizkes

Kto je Charlie Houpert a prečo ho počúvať

Charlie Houpert nebol vždy sebavedomý. Ako tínedžer bol tichý a nenápadný. Dnes je z neho celosvetovo rešpektovaný lektor charizmy, autor kurzu Charisma University a tvorca populárneho YouTube kanála s miliónmi odberateľov.

V podcaste The Diary of a CEO so Stevenom Bartlettom (12+ miliónov sledovateľov) prezradil päť najčastejších správaní, ktoré spôsobujú, že ľudia vás okamžite nemusia.

1. Musíte mať vždy posledné slovo

Jednou z najrýchlejších ciest, ako niekoho odradiť, je neustále dokazovať, že máte pravdu. Houpert spomína herečku Brie Larson, ktorá počas rozhovorov o Avengers zakaždým trvala na tom, že jej postava by „zabila všetkých ostatných“. Takéto správanie pôsobí súťaživé, nie sebavedomé.

Rada: Nie každá konverzácia je súboj. Niekedy je múdrejšie nechať druhého vyniknúť.

2. Bránite sa aj tam, kde to netreba

Ľudia, ktorí si všetko berú osobne, pôsobia neisto a napäto. Brie Larson na nevinnú otázku „Cvičí Brie Larson?“ odpovedala chladne: „To je osobný útok?“ Publikum to vnímalo ako aroganciu, nie ako vtip.

Rada: Ak si nie ste istí, či niekto žartuje, reagujte s nadhľadom. Charizmatickí ľudia interpretujú nejasnosti láskavo, nie útočne.

3. Neustále sa „predávate“

Ak v každom rozhovore hovoríte len o svojich úspechoch, pôsobíte zúfalo, nie presvedčivo. Houpert hovorí, že namiesto presviedčania druhých by ste ich mali pozývať do svojho sveta.

„Nepotrebujete, aby vás každý obdivoval. Ukážte, kto ste – a nechajte ľudí, aby sa rozhodli pridať k vám,“ hovorí Houpert.

Porovnanie sebavedomého a neistého postoja pri rozhovore
Reč tela často prezradí viac než slová – rozdiel medzi sebavedomím a neistotou je jasný.
Foto: shutterstock/Zamrznuti tonovi

4. Zabúdate na ľahkosť a hravosť

Byť vážny a doslovný síce znie profesionálne, ale v skutočnosti to ľudí unavuje. Houpert odporúča „flirtovať so svetom“ – reagovať s humorom a hravosťou aj v bežných situáciách.

Príklad: Predavač sa spýta: „Môžem vám s niečím pomôcť?“
Vy s úsmevom: „Áno, tri dni dovolenky a cappuccino so sebou.“

Malý vtip okamžite prelomi ľady a zanechá pozitívny dojem.

5. Vaše telo kričí: „Nie som si istý“

Reč tela často hovorí viac než slová. Nervózni ľudia uhýbajú pohľadom, pohybujú sa rýchlo, majú napäté ramená. Houpert to nazýva „pohyb koristi“ – ako keď sa zviera obzerá, či mu nehrozí nebezpečenstvo.

Sebavedomí ľudia sa naopak pohybujú pomaly, dýchajú zhlboka a majú pokojné gestá.

Rada: Spomaľte, narovnajte sa, pozerajte do očí. Vysielate tým signál istoty a pokoja – a to je pre ľudí magnetické.

Bonus: Päť typov charizmatických osobností

Houpert rozlišuje päť „štýlov“ charizmy, ktoré môže rozvíjať každý z nás:

  • Presvedčiví – Conor McGregor
  • Autentickí – Joe Rogan
  • Vtipní – Kevin Hart
  • Empatickí – Oprah Winfrey
  • Energetickí – Will Smith

Každý človek má prirodzene aspoň jeden z týchto typov – stačí ho vedome rozvíjať.

@doac.clips

Full episode with Charlie Houpert out now on The Diary Of A CEO YouTube Channel and all streaming platforms!👏@Steven Bartlett #foryou #diaryofaceo #podcastclips #foryoupage #podcast #fyp #diaryofaceopodcast #stevenbartlett #doac

♬ original sound – The Diary Of A CEO

Byť obľúbený nie je šťastie, ale zručnosť

Podľa Houperta je charizma kombináciou postoja, reči tela a úprimnosti. Nemusíte predstierať ani sa meniť – často stačí odstrániť drobné návyky, ktoré ľudí od vás odrádzajú.

Jednoduché pravidlo na začiatok: povedzte o vetu viac. Vo výťahu, v práci, v rozhovore. Pridajte ju – a sledujte, ako sa svet pomaly otvára.

Redakcia Vášeň v tebe.